Voordelen van een CRM in de zorg
Voordelen van een CRM in de zorg
Alle belangrijke gegevens verzameld op één plek, waar iedereen – die toestemming heeft – er simpel en snel bij kan. Met een CRM systeem regel je zaken slimmer, sneller en efficiënter. Dit is niet alleen de perfecte tool voor commerciële instellingen, maar bijvoorbeeld ook in de zorg waar veel met persoonlijke dossiers wordt gewerkt. Wat zijn de voordelen van CRM in de zorg precies? We hebben ze voor je op een rij gezet.
Wat is een CRM systeem?
Een CRM systeem biedt bedrijven en instellingen een centrale locatie voor het opslaan van belangrijke gegevens en het delen van deze informatie met de juiste collega’s. Hiermee heb je alle informatie binnen handbereik en kunnen klanten en/of patiënten sneller en beter worden geholpen.
Meer tijd voor de patiënt
Er zijn verschillende CRM systemen, voor uiteenlopende markten. Een CRM zorg spitst zich toe op ziekenhuizen, verpleeghuizen en andere zorginstellingen. Door een verbeterslag te maken in de documentatie, blijft er meer tijd over voor de patiënt. De software is in grote lijnen hetzelfde voor iedereen, maar wordt qua gegevensverwerking afgestemd op de wensen en behoeften van de betreffende zorginstelling. Uiteraard wordt hierbij rekening gehouden met de regels binnen de AVG en andere wetten en normen!
De voordelen van een CRM in de zorg
- Verzamel en deel alle informatie vanaf één centrale plek.
- Toegang voor iedereen met toestemming: machtig de juiste collega’s per onderdeel.
- AVG-proof.
- Op maat gemaakte software, afgestemd op de wensen en behoeften binnen het bedrijf.
- Met een CRM systeem kun je slimmer en sneller werken.
- Er blijft meer tijd over voor de patiënt!